Het bijhouden van een blog..
..is een belangrijk marketinginstrument en uitermate geschikt voor SEO-doeleinden, door ‘fresh-content‘- voordelen van Google.
Talloze redenen zijn er om een blog te starten. Bedrijven gebruiken het de laatste jaren steeds meer als marketinginstrument. Het is de ideale manier om je producten of diensten te promoten. Zo kun je door een handleiding te publiceren of een uiteenzetting van een nieuwe webstandaard laten zien dat je kennis van zaken hebt. Op die manier bouw je een vaste groep lezers op die graag eens wat meer kennis over het onderwerp opdoen.
Om een blog te hebben hoeft je geen hoogopgeleide tekstschrijver te zijn. Je moet mensen kunnen boeien en iets interessants toevoegen aan het internet. iFuel Webdesign blogt regelmatig over SEO, webdesign, hosting en aanverwante zaken zoals een site laten maken of het laten bouwen van een webshop. Door middel van een blog houd je contact met je online community en toon je je kwaliteiten en kennis van jouw vakgebied.
Naast het bijhouden van een blog voor je publiek is er ook een zogeheten ‘fresh content’-voordeel bij zoekmachines zoals bijvoorbeeld Google. Deze zoekgiganten neigen namelijk meer naar het tonen van nieuwe, frisse inhoud dan verouderde artikelen. Ook op het gebied van webdesign zijn er steeds nieuwe inzichten, zoals bijvoorbeeld HTML5, CSS3, Responsive webdesign et cetera.
Kortom: op de juiste manier bloggen vergroot je vindbaarheid in zoekmachines en je geloofwaardigheid bij de lezers van je blog. Een win-win-situatie.
Zelf een website maken, of een blog laten maken? Neem contact met ons op of vraag een vrijblijvende webdesign offerte aan.